המזווה האסייתי - אילו תבלינים מתאימים לבישול אסייתי.


הסודות של הבישול האסייתי טמונים בתבלינים הנפלאים והבריאים שבאמצעותם מוציאים את המנות המושלמות ביותר. המאמר יפרט אלו הם התבלינים המתאימים ביותר לבישול האסייתי.

 

השימוש בסויה כתחליף למלח

כשמדובר על מטבח אסייתי המרכיב החשוב ביותר על מנת לייצר אוכל אסייתי טעים ואותנטי הוא הסויה. כאשר משתמשים בסויה אפשר לוותר בקלות על המלח מכיוון שהסויה מלוחה בצורה עדינה. במידה ומוסיפים לה מלח, המליחות המתקבלת גבוהה מאוד.


את הסויה מכניסים כמעט לכל מנה המכילה ירקות, עוף, בשר או דגים והרטבים שונים בטעם בין המטבחים האסייתיים. יש סויה תאילנדית, יפנית, סינית ועוד. גם רוטב דגים יכול להחליף את המלח והוא פופולרי בתיבול מנות של פירות ים ודגים.

 

שימוש במוצרים טריים

אחד הסודות להרכבת מנות איכותיות שלומדים להכין במהלך סדנת בישול אסייתית הוא השימוש בחומרים טריים. למשל, ג'ינג'ר בין אם הוא מגורד, חתוך או סחוט חייב להיות טרי. הוא גם משתלב מאוד עם צ'ילי ושום כאשר מכינים מרינדה או רוטב לבשר וירקות.


סדנאות בישול רבות מקפידות גם על טריות התוספות למנות. למשל, נודלס, בשר או ירקות תמיד ילוו בפטרוזיליה או כוסברה טרייה. בכלל ירקות הם מרכיב מאוד חשוב במטבח האסייתי. תמיד תמצאו גזר, שעועית ופטריות טריים שאותם מקפיצים בווק המרעננים את המנות.

 

שימוש בתבלינים איכותיים ובריאים

בין אם מדובר בתבשיל יפני או תבשיל הודי חשוב לתבל אותם באמצעות תבלינים בריאים ואיכותיים. למשל למאכלים הודיים ניתן להכין תערובת תבלינים המכילה קארי, שום, זרעי כוסברה, פלפל חריף, פלפל אנגלי וג'ינג'ר. כל התבלינים ההודיים למעשה מגיעים מתוך חשיבה שהם מסייעים לבריאות.

 

למשל, הכורכום הצהוב מועיל נגד דלקות, מסייע למערכת העיכול ולכבד. הג'ינג'ר מועיל גם הוא נגד דלקות, בחילות, עיכול ועוד. ההל מחטא ומגביר את הספיגה בגוף. החרדל ההודי מחטא, ממריץ ומחמם. האניס הוא אנטי וויראלי ומנטרל חומרים המונעים ספיגה. הטולסי מרגיע ומועיל לשינה ערבה. השום שומר על מערכת כלי הדם והלב, הקינמון ממריץ ומחטא וכן הלאה.

 

כל אורז והחוקים שלו

כשמדובר באורז אסייתי ישנם מספר סוגים שכל מטבח משתמש באורז האופייני לו. למשל במטבח היפני נהוג להכין סושי מאורז עגול וכמות המים צריכה להיות גדולה יותר משימוש באורז בסמטי. אורז תאילנדי המוכר כסטיקי רייס צריך להשרות במים ללילה.


תבלינים המתאימים לאורז גם הם בהתאם למטבח האופייני וכך גם שיטת ההכנה. בנוסף, השימוש בשמן שומשום בריא מאוד ורווח בבישול האסייתי. מוסיפים אותו לסלטים, מתבלים ולאורז. בשונה ממנו חומץ אורז אינו מחליף שמן רגיל כמו שמן שומשום, אך הוא מחליף את השימוש בחומץ רגיל.
גם הוא נפוץ במטבחים שונים וניתן למצוא חומץ אורז קוריאני, יפני וסיני במנות של בשר, החמצת ירקות, סושי, מרינדות ועוד.

שתף עמוד:
מס' מדרגים: 2  ממוצע: 5
צרו קשר
loading
×